Jak sprzedawać jedzenie na wynos? Zalecenia dla gastronomii na czas kwarantanny

Jak sprzedawać jedzenie na wynos? Zalecenia dla gastronomii na czas kwarantanny

Z powodu pandemii wirusa COVID-19 branża gastronomiczna musiała się zmierzyć z kryzysem. Zastoju, strat finansowych, zamknięcia lokalu gastronomicznego czy zawieszenia działalności można uniknąć. Wystarczy tylko zmienić sposób dotychczasowej pracy. W jaki sposób? Przez oferowanie jedzenia z dowozem na wskazany przez klienta adres. Jak postępować w czasie kwarantanny i na jaką pomoc można liczyć?

Wskazówki dla restauracji na czas wirusa COVID-19

W związku z pandemią koronawirusa w Polsce restauracje i firmy świadczące usługi gastronomiczne muszą być zamknięte. Nie oznacza to jednak zawieszenia działalności. Dobrą opcją jest serwowanie jedzenia online. Co ciekawe, w Internecie powstały listy restauracji świadczących usługę na wynos razem z dostawą w danej miejscowości. Warto pomyśleć nad dołączeniem do nich i zmianą dotychczasowego trybu pracy. Zmiana powinna obejmować firmową stronę www i składać się z następujących kroków:

Przeczytaj również: Obiady z dostawą do domu. Bezpieczna alternatywa dla wyjścia na miasto

  1. Aktualizacja treści na stronie. Cennika oraz menu, w tym najpopularniejszych potraw. Szczególnie lubiane są zupy oraz kuchnia tradycyjna czy rosyjska. Najlepiej ograniczyć się do prostych dań i niezbędnych składników bez niepotrzebnych ozdobników. Najlepiej, aby menu składało się z kilku zestawów na 7 dni
  2. Kontaktu z klientami. Poprzez czat na stronie, kontakt e-mailowy, telefoniczny czy poprzez media społecznościowe
  3. Zniżki oraz abonamenty. Ciężkie czasy sprawiają, że warto się zastanowić nad zniżkami oraz promocjami. Dobrą opcją jest wprowadzenie abonamentów, pozwalających klientom na regularne otrzymywanie zamówionych na wynos dań. Umożliwi to otrzymanie płynności produkcji i stworzenie harmonogramu zakupów. Opłacenie z góry na około 5-10 lunchów czy obiadów wpływa na działanie pracowników

Dodatkowe działania, czyli bezpieczna dostawa i pomoc

Prowadzisz lokal z pizzą 24 h w Warszawie lub innej miejscowości? Chcesz dostarczać chińskie dania na wynos? Koniecznie zajmij się formą dostawy. Najlepszym wyjściem będzie współpraca z kurierem lub oddelegowanie pracowników – przy pełnym zachowaniu bezpieczeństwa. Aby uniknąć płacenia gotówką przez klienta przy odbiorze, warto umożliwić płatność internetową lub używać terminalu. Istotne, aby dostawca przy aplikacji „Zamów jedzenie” zachował środki ostrożności. Podstawą jest maseczka ochronna oraz lateksowe rękawiczki. Konieczne jest także zachowanie dystansu wynoszącego około 2 metrów (od drzwi). W przypadku odkrycia, że zamawiający są w złym stanie zdrowotnym, wymagane jest poinformowanie o tym policji lub straży miejskiej.

Przeczytaj również: Jedzenie na wynos - świetne rozwiązanie w dobie pandemii

Jeśli z usługi dań na wynos korzystają seniorzy lub osoby samotne, warto zapytać, czy nie potrzebują dodatkowej pomocy. Można zaproponować dostarczenie na przykład leków lub zakupów, a także żywności dla domowych zwierząt przy kolejnej dostawie. Dobrym działaniem jest kontaktowanie się telefoniczne z klientami i zaoferowanie swojej dodatkowej pomocy. Wpłynie to korzystnie na wizerunek Twojej firmy i zaprocentuje na przyszłość. Pozwala to także na uniknięcie zwalniania pracowników i otworzenie infolinii oraz ustalenie dyżurów.

Przeczytaj również: Gastronomia a walka z COVID-19 – jak można pomóc lekarzom?

Pomoc rządowa dla branży gastronomicznej

W ramach Tarczy Antykryzysowej można skorzystać z:

  • wsparcia ZUS – zwolnienia ze składek w przypadku małych firm (do 9-49 pracowników)
  • dofinansowania wynagrodzenia pracowników – wprowadzenie postojowego (około 2080 złotych – w przypadku umów cywilnoprawnych i osób samozatrudnionych) lub zmiany wymiaru czasu pracy (do 6 h – o 20%)
  • pomocy w prowadzeniu działalności – lub rozpoczęciu po zawieszeniu

Ponadto możliwe będzie rozliczenie się ze strat w przyszłym 2021 roku. Stałe wydatki takie jak pensje dla osób zatrudnionych czy koszty najmu oraz utrzymania obiektów sprawiają, że warto się zapoznać z ustawą, która będzie jeszcze aktualizowana.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.