Artykuł sponsorowany

5 cech dobrej hotelowej restauracji

5 cech dobrej hotelowej restauracji

Dobra hotelowa restauracja bywa czymś, co przyciąga większą grupę klientów niż oferta noclegowa hotelu. Jeśli cieszy się popularnością, zajrzą do niej nie tylko goście korzystający z noclegu, ale także osoby z zewnątrz. Na sukces składa się kilka cech, decydujących o tym, że lokal nie świeci pustkami, co jeszcze jakiś czas temu było częstym widokiem.

 

Wokół hotelowych restauracji krąży stereotyp elitarności. Kiedyś mieli do nich dostęp raczej zameldowani w obiekcie goście. Obecnie z tym mitem skutecznie  walczy wiele doskonałych lokali, a klient z zewnątrz jest wręcz oczekiwany, zarówno jako potencjalne źródło dochodu, jak i wizytówka jakości. Duża liczba gości w hotelowej restauracji jest sama w sobie formą promocji, bo sygnalizuje, że w tym lokalu można dobrze zjeść.


1Smaczne jedzenie

 

Bez dobrego jedzenia żadna restauracja nie osiągnie spektakularnego sukcesu. To absolutna podstawa, którą może nam zagwarantować jedynie dobry szef kuchni. Ważne, by zatrudniać fachowców, którzy zadbają zarówno o smak poszczególnych dań, jak i atrakcyjne podanie, a do swoich kompozycji dobiorą produkty najwyższej jakości. Zadowolony konsument przekaże pozytywną opinię dalej. Sława serwowanych potraw, roznoszona pocztą pantoflową, to najlepsze, co może się zdarzyć hotelowej restauracji.


 2Dobrze skomponowane menu

 

Przy układaniu karty dań warto zastosować zasadę złotego środka. Dwie skrajności: monotonia i zbyt rozbudowana lista potraw będą działały na naszą niekorzyść. Tym, o co warto zadbać, jest przede wszystkim uniwersalność. W hotelowej restauracji powinni się odnaleźć zarówno amatorzy schabowego z kapustą, jak też zwolennicy kuchni europejskiej, w której znajdziemy na przykład wybór makaronów przyrządzanych po włosku. Ważną rolę ogrywają regionalne akcenty, dlatego umieszczenie w karcie chociaż jednego dania z regionalnym produktem jest dobrym posunięciem. Goście często pytają o lokalne specjały.

 

Standardem jest też uwzględnienie w menu potraw przeznaczonych dla dzieci. Dobrze widziane są także propozycje dań dla osób ze specjalnymi potrzebami dietetycznymi. Pozycje w menu powstałe z myślą o wegetarianach czy osobach z nietolerancją glutenu wpłyną pozytywnie na wizerunek restauracji. Takich dań nie musi być dużo, najważniejsze, że nasi klienci nie wyjdą z lokalu głodni. Kartę dań powinna uzupełniać bogata oferta zimnych i ciepłych napojów. Listę trunków można urozmaicić pozycją z lokalnym winem, cydrem albo piwem rzemieślniczym.

 3Pomocna obsługa

 

Sposób obsługi ma ogromny wypływ na to, jak postrzegany jest lokal gastronomiczny. Jedzenie może być pyszne, ale pretensjonalne czy wręcz niegrzeczne zachowanie kelnera potrafi zwarzyć humor. Dlatego umiejętny dobór pracowników to jednocześnie dobra inwestycja. Osoby kompetentne, które cechuje wysoka kultura osobista i życzliwość, będą chodzącą reklamą hotelowej restauracji podczas przyjęć okolicznościowych lub imprez rodzinnych. Powinny też odznaczać się nienagannym wyglądem, cierpliwością i uczynnością. W razie dylematów udzielą rady i informacji na temat poszczególnych dań.

 

Nie każdy musi wiedzieć, jakie wino pasuje do duszonej wołowiny, a jakie do ciasta. Zadaniem kelnera jest taktowne poinstruowanie gościa. Są też osoby, którym trudno zdecydować się na konkretne danie. W takim przypadku trzeba wsłuchać się w ich potrzeby i zaproponować coś, z czego będą zadowoleni. Klienci świetnie zdają sobie sprawę, kiedy obsługa roztacza nad nimi opiekę, a kiedy traktuje ich obcesowo. W tej pracy najważniejsze jest pozytywne nastawienie. Jeśli goście widzą uśmiech i życzliwe zachowanie, zwykle odpowiadają tym samym – zaznacza pracownik restauracji Hotelu Sleep we Wrocławiu.

 4. Przytulny wystrój

 

Restauracje hotelowe powinny charakteryzować się elegancją i przyjaznym klimatem, tak aby klienci mogli się czuć w nich miło i swobodnie. Ten efekt można osiągnąć, wybierając motyw przewodni wystroju wnętrza. Mamy lokale nowoczesne albo nawiązujące do epoki PRL, stylizowane na sale zamkowe, mariny czy wiejskie chaty. Jednak niezależnie od stylu, sala jadalna powinna zostać urządzona w sposób przemyślany. Klienci muszą mieć możliwość wygodnego przemieszczania się wśród stolików i poczucie komfortu, gdy już zajmą miejsca.

 

Warto przemyśleć też kwestię kolorystyki, w jakiej będzie utrzymany wystrój restauracji. Najlepiej unikać koloru niebieskiego, który wycisza i sprawia, że spada uczucie łaknienia. To na pewno nie wpłynie na pobudzenie apetytu naszych gości. Chcąc osiągnąć przeciwny skutek, zastosujmy przy aranżacji wnętrza kolory takie jak żółty czy pomarańczowy. Istotnym elementem wystroju restauracji jest także odpowiednie oświetlenie sali. Nie może być ani zbyt skąpe, ani zbyt ostre. Trzeba też z wyczuciem dobrać pozostałe elementy wyposażenia: wygodne krzesła i stoły, ozdobne klosze lamp i kinkiety, zasłony, obrusy i zastawę stołową. Każdy z tych szczegółów pomoże w budowaniu pozytywnej atmosfery.

 

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.