Artykuł sponsorowany

Co można wyczytać z etykiety towaru?

Co można wyczytać z etykiety towaru?

Etykieta na każdym rodzaju towaru jest elementem niezwykle istotnym. Świadczy o tym, chociażby fakt, iż niezbędne elementy, które powinny się na niej znaleźć, są ściśle regulowane przez przepisy. Etykieta pełni przede wszystkim funkcję informacyjną, ale również marketingową. Jednak ta pierwsza z nich jest najbardziej istotna. Sprawdźmy, co można wyczytać z etykiety towaru.

Niezbędne informacje ogólne na etykietach

Jak wspomnieliśmy już we wstępie, podstawową funkcją każdej etykiety jest funkcja informacyjna. Celem samego etykietowania jest zapewnienie korzystającym z danego produktu konsumentom bezpieczeństwa. Tyczy się to każdego rodzaju produktu. Podstawową informacją na etykiecie musi być nazwa produktu oraz oznaczenie jego producenta – łącznie z nazwą firmy i adresem (jeśli sytuacja tego wymaga, również dotyczy to firmy importującej produkt). W polskim prawie istnieje zasada, że wszystkie etykiety na dopuszczonych do obrotu produktach muszą być napisane w języku polskim. Etykiety powinny też  w zależności od rodzaju produktu zawierać niezbędne oznaczenia, dotyczące zgodności, bezpieczeństwa czy dopuszczenia do obrotu – co regulowane jest już odmiennymi przepisami dotyczącymi sprzedaży konkretnych produktów. Wszelkie informacje na etykiecie muszą być jasne, czytelne i zrozumiałe dla każdego konsumenta.

Etykieta na produkcie żywnościowym

Szczególnym rodzajem produktów, które mają o wiele bardziej wymagające wymogi w kwestii informacji podanych na etykiecie, są produkty żywnościowe. Poza nazwą produktu i producentem, na etykiecie musi być podany skład, lista alergenów, data przydatności do spożycia, waga, informacja dotycząca przechowywania, zawartość poszczególnych składników odżywczych (cukier, tłuszcze, białko itp.) oraz informacje dodatkowe, dotyczące substancji uczulających, niebezpiecznych dla zdrowia czy zawartości alkoholu.  Na etykietach żywnościowych znajdziemy też często wartości dodane, jak chociażby propozycja podania – nie są to jednak informacje obowiązkowe, a raczej dodatkowe i marketingowe. Etykiety na każdym produkcie powinny być trwałe, ich rodzaj należy dopasować do danego produktu. Jeśli na opakowaniu nie jest nadrukowana etykieta, można wykorzystać etykiety samoprzylepne – papierowe lub z foli, które można przygotować w ciekawym, przyciągającym wzrok designie.

Czy etykieta to tylko informacje?

Powyżej opisaliśmy informacje, jakie można wyczytać z różnego rodzaju etykiet. Jednak same suche informacje to nie wszystko. Dzięki nowoczesnym technologiom etykiety pełnią dzisiaj również funkcję reklamową i marketingową, dlatego warto, aby były przygotowane w kolorowy, interesujący sposób. Z każdym rokiem wzrasta świadomość konsumentów, którzy jeszcze będąc w sklepie, dokładnie czytają etykiety. To doskonały moment, aby przekonać do siebie klienta. Profesjonalnym etykietowaniem produktów i towarów zajmują się dobre firmy, mające w swojej ofercie również usługi co-packingu, takie jak, chociażby DC Packaging. Korzystając z maszyn drukujących etykiety, możemy wyróżnić się naszym produktem na rynku. Etykiety mogą być drukowane w małych i większych seriach. Powinny być przygotowane na wysokiej jakości papierze czy folii, aby zachęcać do kupna.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.