Artykuł sponsorowany

Gdzie restauratorzy nabywają świeże produkty spożywcze?

Gdzie restauratorzy nabywają świeże produkty spożywcze?

Na sukces restauracji wpływa wiele czynników. Jednym z najważniejszych jest smak serwowanych potraw, na który poza talentem kucharza wpływa jakość użytych składników. Świeże i smaczne produkty bezpośrednio przekładają się na standard lokalu i jego odbiór przez klientów. Zaopatrzenie jest więc bardzo istotną kwestią w branży gastronomicznej. Co warto wiedzieć o zaopatrzeniu restauracji w produkty spożywcze?

Produkty spożywcze niezbędne w każdej restauracji

W każdej restauracji potrzeba wielu towarów, a najważniejsze są oczywiście produkty żywnościowe. Można ją podzielić na kilka grup. Kryterium podziału jest czas przechowywania poszczególnych kategorii produktów. Grupa ultraświeżych produktów obejmuje towary o krótkim czasie zdatności do spożycia. Wymagają one przez to częstych dostaw. Należą do niej: mięso, ryby, warzywa, owoce i owoce morza. Druga grupa to produkty świeże, które podobnie jak pierwsza grupa wymagają częstej dostawy. Są to nabiał, jaja, pieczywo i wędliny. Trzecia grupa obejmuje produkty mrożone, które można przechowywać w niskiej temperaturze dość długo – dzięki temu można zająć się taką dostawą raz na jakiś czas, zamawiając większą ilość produktów (jeśli mamy możliwość ich przechowywania).

Kolejna grupa to produkty suche, które można przechowywać długi czas. Są to wszelkie makarony, ryże, kasze, sosy, przetwory, słodycze czy kawa i herbata. Do ostatniej grupy należą napoje, czyli alkohol, napoje gazowane, woda, syropy czy wszelkie składniki do przygotowywania drinków. Jak można zauważyć, część produktów wymaga częstych dostaw. Dlatego też takie produkty, jak chociażby mięso, warto zamawiać ze sprawdzonej hurtowni, takiej jak, chociażby Hurtownia Eureka. Znajdziemy tam świeży drób, którego rozbiór dokonywany jest na miejscu – dzięki takiemu rozwiązaniu mamy pewność, że kupujemy sprawdzone i bardzo świeże mięso do lokalu.

Jak wybrać dobrego dostawcę produktów do restauracji?

Aby wybrać najlepszego dostawcę danej kategorii produktów, musimy przede wszystkim określić nasze potrzeby i konkretny rodzaj towarów, którego będziemy potrzebować. Kryteria, którymi powinniśmy się kierować przy wyborze firmy do współpracy to przede wszystkim: jakość produktów, poziom cen, elastyczność w kwestii terminów, logistyka (czy firma posiada własny transport i czy jest on dodatkowo płatny), indywidualne zamówienia, szybkość realizacji i rabaty dla stałych klientów. Na rynku funkcjonują różne modele firm dostarczających poszczególne towary do obiektów gastronomicznych.

Są to hurtownie spożywcze, hurtownie typu cash and carry i wyspecjalizowani dostawcy (nieoferujący kompleksowego zaopatrzenia, ale specjalizujący się w wąskiej grupie produktów, np. w dystrybucji świeżego mięsa). Ostatni typ dostawcy stosowany jest szczególnie przez firmy cateringowe i restauracje serwujące dania konkretnej kuchni.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.