Artykuł sponsorowany

Jakie systemy klimatyzacji stosuje się w gastronomii?

Jakie systemy klimatyzacji stosuje się w gastronomii?

Odpowiednie wyposażenie lokalów gastronomicznych jest niezbędne do ich prawidłowego funkcjonowania. Ogromną rolę pełni w ich w przypadku również klimatyzacja, gdyż ma ona wpływ na poprawną wentylację, komfort gości oraz samych pracowników. Dlatego niezwykle istotny jest jej wybór. Dowiedz się, jakie systemy klimatyzacyjne należy zastosować w profesjonalnej gastronomii.

Klimatyzacja – dlaczego ma tak duże znaczenie w gastronomii?

Kuchnie w restauracjach i barach mają specyficzny mikroklimat. Nietrudno tam o wysokie temperatury zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie bez znaczenia jest także pora roku i konstrukcja pomieszczenia. Jeśli do tego dodać także obecność przynajmniej kilku pracowników jednocześnie, można zauważyć nie tylko wysoką temperaturę, ale także wilgotność. Takie warunki mają wpływ na komfort i bezpieczeństwo osób pracujących w kuchni. Dlatego niezwykle istotny jest wybór odpowiedniego systemu klimatyzacyjnego do profesjonalnej gastronomii. Instalacje oferują specjalistyczne firmy, takie jak Klimapro.

Jakie wymagania powinna spełniać klimatyzacja w gastronomii?

Wybór odpowiedniej klimatyzacji do profesjonalnych obiektów gastronomicznych powinien być przemyślany. Instalacja musi spełniać następujące zadanie:

  • utrzymanie odpowiedniej temperatury i wilgotności powietrza, tak, by praca w kuchni była bezpieczna oraz nie wpływała negatywnie na samopoczucie pracowników,

  • filtrowanie powietrza z nagromadzonych pyłów i tłuszczów,

  • zapewnienie efektywności wentylacyjnych i dopływu świeżego powietrza,

  • wychwytywanie zapachów, tak, aby zminimalizować ich przedostawanie się do części przeznaczonej dla klientów lokalu gastronomicznego.

To tylko kilka funkcji, jakie powinna spełniać przemysłowa klimatyzacja do gastronomii.

Wydajna klimatyzacja do gastronomii, czyli jaka?

Już wiesz, jakie podstawowe zadania ma do wykonana przemysłowa klimatyzacja w gastronomii. Warto sprawdzić, czym powinna się charakteryzować taka instalacja:

  • wyposażenie w system nawiewowo-wywiewny, który zapewnia ciągłość wymiany powietrza na świeże,

  • w zależności od pomieszczenia w lokalu gastronomicznym należy również zachować odpowiednią efektywność wymiany powietrza, który standardowo wynosi 20m3/h na jedną przebywającą osobę w przypadku możliwości otwierania okien. Natomiast gdy są one na stałe zamknięte, konieczne jest uzyskanie wymiany powietrza na poziomie minimum 30m3/h.

Zanim zdecydujesz się na system klimatyzacyjny do gastronomii, poproś o radę fachowców, którzy dobiorą idealną instalację do Twojego lokalu.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.