Artykuł sponsorowany

Najczęstsze awarie ekspresów Saeco – jak sobie z nimi poradzić?

Najczęstsze awarie ekspresów Saeco – jak sobie z nimi poradzić?

Ekspresy do kawy są nieodłącznym elementem wyposażenia restauracji i kawiarni, a coraz częściej także biur oraz prywatnych mieszkań i domów. I choć są to urządzenia profesjonalne i niezwykle zaawansowane, czasem zdarzają się usterki. Z niektórymi awariami damy sobie radę samodzielnie, inne będą wymagały pomocy specjalistów. Sprawdźmy, jakie awarie najczęściej zdarzają się w ekspresach Saeco i jak sobie z nimi poradzić.

 

Kod błędu 01 – młynek do kawy nie działa prawidłowo

Jedną z najczęstszych awarii jest zatkanie lejka przez zmieloną kawę. Na szczęście w tym przypadku naprawy ekspresu Saeco można dokonać samodzielnie. Wystarczy wyłączyć urządzenie, wyjąć blok zaparzający, a także otworzyć pokrywę lejka. Następnie wkładamy uchwyt łyżki od góry lub od dołu lejka i przesuwamy w górę i w dół, aż cała zmielona kawa wypadnie na zewnątrz. Aby uniknąć tej usterki, warto czyścić lejek do kawy co tydzień.

Przeczytaj również: Jaki ekspres do kawy wybrać? Kilka cennych porad

 

Kod błędu 03 lub 04 – problemy z jednostką zaparzającą

W obydwu przypadkach awaria dotyczy bloku zaparzającego. Kod 03 widoczny na wyświetlaczu ekspresu informuje, że jednostka zaparzająca jest brudna do tego stopnia, że uniemożliwia to jej prawidłowe funkcjonowanie. Niezbędne jest wyłączenie urządzenia, wyjęcie bloku oraz umycie go pod letnią wodą. Zanim zostanie umieszczony ponownie, musi jednak wyschnąć. Kod 04 świadczy natomiast o nieprawidłowym usytuowaniu bloku zaparzającego – wystarczy jedynie umieścić go we właściwym miejscu (przy prawidłowym ustawieniu powinno być słyszalne kliknięcie).

Przeczytaj również: Rozwiązania klimatyzacyjne polecane dla lokali gastronomicznych

 

Kod błędu 011, 014 lub 019

Ekspres do kawy Saeco, podobnie jak inne urządzenia elektroniczne, musi mieć zapewnione odpowiednie warunki. Nie będzie pracował właściwie, jeśli zostanie schłodzony lub nadmiernie nagrzany. Kod 011 lub 019 pojawia się zazwyczaj wtedy, kiedy urządzenie było na zewnątrz podczas niskiej temperatury. Wystarczy wówczas wyłączyć ekspres, umieścić go w temperaturze pokojowej, a następnie poczekać ok. 30 minut, aż się ogrzeje. Po ponownym włączeniu kod błędu powinien zniknąć. Kod 019 informuje natomiast o przegrzaniu urządzenia. Należy je wyłączyć oraz poczekać około 30 minut, aż ostygnie.

Przeczytaj również: Leasing na ekspres do kawy? To możliwe!

 

Inne kody błędów

Inne awarie urządzenia powinny zostać skonsultowane z serwisem. We Wrocławiu naprawę ekspresów do kawy marki Saeco oferuje Good Caffeine. To ważne, aby nie próbować naprawiać ekspresu na własną rękę, ponieważ może grozić to nie tylko poważniejszym uszkodzeniem, ale również utratą gwarancji. No i oczywiście brakiem aromatycznej, świeżo mielonej przed parzeniem kawy...

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.