Artykuł sponsorowany

Restauracja w dobie koronawirusa. Namiot halowy jako pomysł na większą powierzchnię dla gości

Restauracja w dobie koronawirusa. Namiot halowy jako pomysł na większą powierzchnię dla gości

Pandemia COVID-19 już w pierwszych tygodniach trwania odcisnęła bardzo silne piętno na wszystkich gałęziach gospodarki na całym świecie. Jedną z branż, która najsilniej odczuła skutki wprowadzanych przez państwa obostrzeń, jest szeroko rozumiana gastronomia. Choć wiele nakazów i zakazów zostało do dziś zniesionych lub złagodzonych, wciąż poważnym problemem jest konieczność stosowania się do zasad social distancingu. Jak restauracje mogą sobie z nim poradzić?

Restauracja w namiocie – dlaczego warto?

Tak zwany social distancing, czyli wymóg zachowania odpowiednich odstępów między osobami korzystającymi z danego pomieszczenie to problem, który bardzo mocno uderza w restauracje, szczególnie te małe. Powód jest prosty – żeby móc pomieścić jak największą ilość potencjalnych gości, lokale gastronomiczne wykorzystują dosłownie każdy metr kwadratowy dostępnej w lokalu powierzchni. Konieczność zachowania minimum dwumetrowego odstępu między gośćmi przesiadującymi przy dwóch różnych stolikach powoduje, że w lokalu, który zwykle mógł pomieścić kilkadziesiąt osób, może teraz przebywać nawet kilka razy mniej gości. To oznacza poważnie zmniejszenie dobowego dochodu lokalu. Rozwiązaniem w tej sytuacji jest zwiększenie dostępnej dla gości powierzchni, by móc obsługiwać więcej osób, a jednocześnie zachować wymagany odstęp między nimi. Pomocne w tym są specjalne namioty halowe

- Nasze namioty to wytrzymałe konstrukcje, które w sezonie letnim mogą w zupełności zastąpić tradycyjne pomieszczenia restauracyjne – mówi przedstawiciel firmy VIGVAMWśród nich możemy wymienić konstrukcje lekkie, średnie i ciężkie, różniące się między sobą między innymi wymiarami. Niezależnie od tego jakiej wielkości namiot wybierzemy, wyposażony jest on w wytrzymałe poszycie, które doskonale chroni przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Każdy z nich może być wyposażony w wentylację oraz oświetlenie, które zapewnią komfortowe warunki dla gości.

Rozwiązanie jest warte rozważenia, jeśli ze względu na epidemię nie jesteśmy w stanie zapewnić restauracji dotychczasowych obrotów. Fakt, że wiele firm z branży – przykładowo lokale gastronomiczne w miejscowościach turystycznych – co rok rozkłada własne namioty, najlepiej świadczy o skuteczności tego rozwiązania.

Wynajem czy kupno?

Decydując się na namiot halowy do restauracji możemy zdecydować się na kupno własnej konstrukcji lub jej wynajem. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. Pierwsza z nich daje nam pełną swobodę w dysponowaniu namiotem – sami decydujemy kiedy go rozkładamy, kiedy składamy, jak go wyposażymy. Ponadto namiot możemy wykorzystać również w późniejszych latach. Z drugiej strony nakłada to na nas konieczność przechowywania namiotu poza sezonem, a także wiąże się z większym kosztem. Wynajem jest rozsądniejszą opcją jeśli dopiero zamierzamy przetestować to rozwiązanie lub jeśli nie jesteśmy pewni, że w przyszłości będzie on nam jeszcze potrzebny.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.