SEO lokalne a branża gastronomiczna – jak wykorzystać możliwości lokalnego pozycjonowania?
Jesteś właścicielem restauracji? Prowadzisz lokal z sushi lub ramenem? Chcesz dotrzeć do nowych klientów? W takim razie przeczytaj koniecznie, czym jest lokalne SEO. Dowiedz się, na czym właściwie polega pozycjonowanie stron internetowych? Czy potrzebna Ci jest wizytówka Twojego biznesu w Google Moja Firma? Odpowiedzi na te pytania szukaj w naszym artykule.
Co branża gastronomiczna powinna wiedzieć o lokalnym SEO?
SEO lokalne umożliwia zwiększenie widoczności stron www na konkretne zapytania. Zapytania te łączą się z daną lokalizacją, a zatem z:
- miastem
- regionem
- dzielnicą
Restauracje mogą się reklamować w Internecie na wiele sposobów. Najskuteczniejszym pomysłem jest własna strona internetowa lub obecność w social mediach. Dobrą opcją jest wprowadzenie działań związanych z lokalnym SEO. Wtedy osiągalne będzie znalezienie się Twojej strony www na wysokiej pozycji w wyszukiwarce na lokalne frazy. Lokalne zapytania umożliwiają znalezienie przez internautów firmy lub usługi w pobliżu. W celu znalezienia w swoim mieście restauracji zwykle wprowadzają do wyszukiwarki takie hasła:
- restauracja Wrocław
- sushi Warszawa
- ramen Kraków
Co ciekawe, internauci nie zawsze wpisują frazę z lokalizacją. W sytuacji, gdy użytkownik z Warszawy wpisze w wyszukiwarkę hasło „restauracja”, wtedy na podstawie jego lokalizacji Google pokaże lokalne wyniki dla wszystkich znajdujących się w pobliżu lokali gastronomicznych. Nie można również zapomnieć o tak zwanych long tailach, czyli długich frazach. Powinny się wiązać z charakterystycznymi cechami konkretnego lokalu. Przykład: „restauracja włoska z dowozem Wrocław Krzyki”.
SEO lokalne a restauracje
Wdrożenie lokalnego SEO jest polecane szczególnie osobom działającym w gastronomii. Dotyczy to zarówno pojedynczych barów, jak i dużych sieci restauracji prowadzących stacjonarnie w danej miejscowości czy województwie usługi skierowane do osób, którym zależy na czasie. W sytuacji prowadzenia sieci restauracji w różnych miastach zaleca się ich pozycjonowanie na konkretne lokalizacje. Pozycjonowanie regionalne sprawdzi się szczególnie w większych miastach przy dużej konkurencji.
Czym jest lokalna optymalizacja?
W celu wprowadzenia lokalnego SEO wymagane jest posiadanie stacjonarnego adresu. Zwykle restauratorzy działają pod konkretnym adresem i przyjmują w swoim lokalu klientów. Lokalną widoczność zbuduje zoptymalizowana strona oraz prowadzące do niej linki. Adres firmy powinien się znaleźć na stronie www firmy razem z takimi informacjami jak:
- nazwa firmy
- numer telefonu
- godziny pracy
Dane te powinny się znaleźć w zakładce „Kontakt”. Umieszczenie danych kontaktowych sprawia, że użytkownik ma do nich dostęp na każdej podstronie. Ma to również znaczenie dla SEO. Wpływa to na zrozumienie strony www przez roboty wyszukiwarki. Ułatwia to także internautom szybko znaleźć dane kontaktowe do restauracji. Ważne, aby były oznaczone danymi strukturalnymi, a więc schema.org. Dobrze, aby użyć fraz z lokalizacją. Przykłady:
- miasta np. restauracja w Warszawie
- dzielnicy np. sushi na Białołęce
- regionu np. bar mleczny w mazowieckim
W tagach title powinny się znaleźć informacje, podobnie jak w nagłówkach H1. Dobrze, aby znajdowały się w treści strony i występowały w naturalnej postaci, a zatem odmienionej. Zamiast „restauracja Warszawa” powinno być „restauracja w Warszawie”. Wizerunek Twojej firmy poprawi interesujący content na blogu czy aktywność w mediach społecznościowych.
Jesteś właścicielem restauracji w kilku miastach? Stwórz landing pages, czyli strony docelowe. Są to podstrony skierowane do klientów danego miasta lub dzielnicy. Dobrze, aby zawierały dane kontaktowe. Równie ważne są:
- zdjęcia
- atrybuty ALT- tekst alternatywny pliku graficznego
- linkowanie między podstronami
- dodawanie ocen
Dlaczego Google Moja Firma się opłaca?
Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie umożliwiające promocję biznesu w sieci. Pozwala na wyświetlanie się informacji o firmie w mapach Google lub w wyszukiwarce. Wizytówka Google My Business polecana jest zarówno dla małych pubów czy barów, jak i średnich restauracji. Poza pojawieniem się wysoko w wynikach organicznych Google do korzyści GMB składają się:
- możliwość dodawania ocen o danym lokalu czy kucharzu – jako właściciel firmy możesz na nie odpowiadać
- budowa zaufania wśród klientów
- szybki dostęp do informacji o biznesie – wygodny kontakt klientów z lokalem
- dostęp do statystyk – pozwala na nadzorowanie działań użytkowników czy dotarcie do informacji, w jaki sposób znaleźli firmę
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Jakie są główne zalety lokalnego SEO?
Wprowadzenie lokalnego SEO umożliwia dotarcie do klientów w najbliższej okolicy, a więc:
- dotarcie do osób używających urządzeń mobilnych – użytkownicy szukają na smartfonach usług lokalnych, a według PBI korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników [1]
- zaoszczędzenie czasu i kosztów – związanych z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz. Lokalne frazy mają mniejszą konkurencję względem ogólnych słów kluczowych. Przez to szybsze są do zaobserwowania efekty
- zwiększenie pozycji Twojej strony w lokalnych wynikach wyszukiwania – użytkownicy Internetu klikają zwykle w wysokie pozycje
Prowadzisz własną restaurację? Jesteś właścicielem baru lub pubu? Zastanów się nad wprowadzeniem lokalnego SEO. Dzięki temu zyskasz klientów z najbliższej okolicy.
[1] https://pbi.org.pl/raporty/polscy-internauci-we-wrzesniu-2020/
Źródło: PBI
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana