Wózek z hot dogami – czy to się opłaca?
Wózki gastronomiczne cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Mają wiele zastosowań, a przy tym dają ogromną elastyczność w prowadzeniu działalności. Możesz płynnie zmieniać lokalizację swojego mobilnego punktu gastronomicznego, dostosowując się do potrzeb klientów i zmieniających się trendów na rynku. Wiele osób zastanawia się nad prowadzeniem sprzedaży hot dogów amerykańskich lub francuskich właśnie w tej formie. Dowiedz się więcej o tym, jak działa taki biznes i czego dokładnie potrzebujesz, by rozpocząć działalność w świecie mobilnej gastronomii.
Mobilna gastronomia a wózek z hot dogami
Wózek gastronomiczny to w tym wypadku podstawa. Bez niego nie da się prowadzić sprzedaży żywności w formie mobilnej na świeżym powietrzu. Dlatego musisz zainwestować w pojazd, który umożliwi Ci efektywną działalność. Dzięki niemu będziesz mógł dynamicznie zmieniać swoją lokalizację, a zarazem serwować żywność wysokiej jakości. Przykładem może być oferta marki Foodbike. Na Twoje życzenie wózek konstruowany jest z najwyższej jakości materiałów. Marka wzbogaca je własnymi projektami banerów reklamowych, jeśli nie dysponujesz swoimi. Zyskujesz możliwość wyposażenia pojazdu konkretnie pod kątem serwowania hot dogów. Dostępne są różne konfiguracje wózka, dlatego możesz wybrać taki kształt, który będzie Ci najbardziej odpowiadał. Pamiętaj, że wózek wykonany z wysokiej jakości stali nierdzewnej i innych materiałów to inwestycja na lata. Estetyczny, a zarazem profesjonalny sprzęt pozwoli Ci przyciągać klientów i serwować apetyczne hot dogi, które wygenerują dla Ciebie zysk. Atutem jest łatwy demontaż poszczególnych części oraz kompaktowe wymiary, dzięki czemu wózek gastronomiczny jest łatwy w transporcie. Istnieje możliwość wyposażenia wózka tak, by hot dog nie był Twoim jedynym produktem – możesz także prowadzić sprzedaż np. gotowanej kukurydzy.
Wózek z hot dogami – potrzebne pozwolenia
Tak jak w przypadku stacjonarnej gastronomii, tak i tu musisz prowadzić zarejestrowaną działalność gospodarczą i płacić należne daniny. Wózek gastronomiczny musi także przejść kontrolę sanepidu. Dlatego też odpowiednie wyposażenie stoiska jest bardzo istotne. Kącik sanitarny, który nie wymaga podłączenia do sieci wodno-kanalizacyjnej, bez wątpienia będzie tu plusem. W niektórych wersjach hot doga przygotowuje się bez użycia prądu (wówczas np. parówka podgrzewana jest w bemarze z wodą, a bułka podgrzewana jest na kratce), co także stanowi ułatwienie podczas wyboru lokalizacji. A skoro już przy niej jesteśmy – musisz także zyskać zgodę właściciela nieruchomości, na której chcesz ustawić swój wózek gastronomiczny. Często takie zezwolenia wydawane są bezpłatnie, czasem należy liczyć się z czynszem w granicach kilkuset złotych miesięcznie.
Ile można zarobić na wózku z hot dogami?
Czy wózek gastronomiczny i sprzedaż hot dogów to dochodowy biznes? Doświadczenia przedsiębiorców pokazują, że tak. Koszty prowadzenia takiej działalności są zdecydowanie niższe niż np. w przypadku gastronomii stacjonarnej. Nie musisz przejmować się czynszem za lokal usługowy dostosowany do prowadzenia restauracji. Odpada także koszt jego remontu i zakupu poszczególnych elementów wyposażenia. Jednocześnie zyski potrafią być wysokie. Nie da się ich określić jednoznacznie, ponieważ zależą od szeregu czynników. Hot dog jest mniej popularny wśród przedsiębiorców niż lody i gorąca kawa, dlatego też warto wejść w tę niszę. W segmencie mobilnej gastronomii zyski mogą sięgać nawet dwudziestu tysięcy złotych miesięcznie, co jest bardzo atrakcyjną opcją.
Wózek z hot dogami – zalety
Co sprawia, że wózek z hot dogami jest tak opłacalny?
Przede wszystkim elastyczność. Wystarczy Ci zgoda kilku właścicieli nieruchomości, by podążać za potrzebami grupy docelowej. Przeglądaj ogłoszenia, by dowiedzieć się, gdzie akurat możesz liczyć na największy zysk.
Atrakcyjny design (zwłaszcza kształt i nadruk reklamowy) przyciągają klientów. Mobilna gastronomia jest także mniej formalna, dlatego wiele osób chętnie sięga po takie produkty.
Koszty są bardzo niskie, dlatego możesz zainwestować w lepsze produkty.
Możesz prowadzić działalność sezonowo i po prostu zamknąć ją jesienią, schować wózek gastronomiczny do garażu, a następnie wznowić działalność wiosną lub latem.
Jak widzisz, jest to bardzo atrakcyjna nisza, w którą bez wątpienia warto wejść. Postaw na wysokiej jakości pojazd, zadbaj o produkty i spraw, by hot dog zapanował w Twoim mieście!
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana